مرغ 12

کاهش قیمت مرغ

بابت تامین مرغ، تخم مرغ و ماهی مورد نیاز مردم در بازار مشکلی وجود ندارد و هماهنگی، نظارت وبرنامه ریزی تولید مرغ وتخم مرغ در حیطه وظایف جهاد کشاورزی است و معمولا در این ایام مرغداری‌ها برای تامین بازار شب عید جوجه ریزی دارند.
همچنین افزایش تقاضای مردم در شب یلدا قیمت مرغ و تخم مرغ را افزایش داد اما چند روزی است که بعلت کاهش تقاضا و افزایش عرضه قیمت‌ها رو به کاهش است.
ساماندهی عوامل پخش مرغ (کشتارکن‌های مرغ) یکی از چالش‌های اتحادیه مرغ است که این موضوع باعث می‌شود که مرغ و تخم مرغی که به واحدهای صنفی برای توزیع می‌رسد بدون فاکتور رسمی خرید باشد که این موضوع درخصوص قیمت نهایی واحدهای صنفی را دچار مشکل کرده و چون فاکتور رسمی خرید برای ارائه در اختیار ندارند جریمه می‌شوند.
همچنین عوامل پخش قیمت مصوب را در بازار رعایت نمی کنند و بالاتر از آن بفروش می رسانند و واحدهای صنفی هم مقصر نیستند چون نیاز خود را از عوامل پخش تهیه کرده و گران می‌خرند از این رو واحد صنفی مجبور است که درصد سودش را از ۱۰ درصد کاهش داده و با سود کمتری بفروش برساند که با این حال باز هم قیمتشان بالاتر از قیمت مصوب می شود و مشکلاتی را ناخواسته برای آنها ایجاد می‌کند.
بیشتر موارد و مسایل مربوط بتولید در حیطه مسئولیت جهاد کشاورزی است اما اتحادیه بواحدهای صنفی خود اعلام کرده که قیمت مصوب را رعایت کرده و برچسب قیمت را حتما داشته باشند و از نظر بهداشتی و دامپزشکی همه واحدها بصورت دوره‌ای یا در قالب گشت مشترک کنترل و نظارت شده و شناسنامه دار هستند.
اگر شهروندان با واحد صنفی متخلفی مواجه شدند می‌توانند با تماس با این اتحادیه به شماره ۳۲۵۰۳۸۳۲ و یا ۱۲۴ تخلف مشاهده شده را گزارش کنند تا کنترل و بررسی لازم انجام شود و در برخی موارد نسبت به قیمت اعتراض‌هایی شده و یا از کیفیت کالا راضی نبوده‌اند که به هر صورت تخلفات توسط اتحادیه، بازرسین دامپزشکی و بهداشت کنترل و پیگیری شده است.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید