دام 30

دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری کنند

دو مورد از کانون بیماری تب برفکی در شهرستان ساوه شناسایی شده که با انجام آزمایش‌های بالینی مثبت و سه مورد نیز مشکوک اعلام شده است.
باتوجه به شیوع بیماری لازم است دامداران بمنظور پیشگیری و جلوگیری از سرایت این بیماری اقدامات کنترلی را افزایش دهند و از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری کرده و از رفت و آمد افرادی که باسایر دامداری‌ها در ارتباط هستند بداخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند و همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل: ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
بهره برداران نسبت به واکسیناسیون رایگان دام های خود با هماهنگی اداره دامپزشکی و یا بیمارستان و درمانگاه های دامپزشکی در اسرع وقت اقدام کرده و بمنظور جبران خسارات ناشی از بیماری نسبت به بیمه نمودن دام ها اقدام کنند.
تا اطلاع ثانوی هرگونه حمل و نقل دام زنده با اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت حمل غیرمجاز دام با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد می شود و دامداران می توانند در صورت مشاهده مواد مشکوک با شماره های زیر تماس حاصل کنند.
۰۸۶۴۲۲۴۸۱۶۱ ، ۰۸۶۴۲۲۴۱۵۵۰ ، ۰۸۶۴۲۲۵۱۳۲۰
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید