تخم مرغ 2

ایران دومین تولیدکننده تخم‌مرغ ارزان در جهان

در حال حاضر ایران در بین ۱۶۰ کشور جهان پس از هند ارزان ترین تخم مرغ را تولید می کند و قیمت این محصول در ایران بالا نیست بلکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بطور میانگین بین ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان است و با نرخ کیلویی ۵۶ هزار تومان (شانه ای ۱۱۰ هزار تومان) بفروش می رسد که با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید از ابتدای سال تاکنون تولیدکنندگان با نوسان قیمت‌ها متضرر هستند بنابراین اکنون در انتظار اعلام نرخ جدید مصوب تخم مرغ هستند که با اصلاح قیمت‌ها بتوانند به تولید خود ادامه دهند.
با وجود هزینه‌های بالای تولید قیمت پیشنهادی برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارائه شده اما هنوز دولت نرخ جدید را اعلام نکرده است.
طبق آمار روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن نیاز مصرف تخم مرغ تهران است که افزون بر ۲۲۰ تن یعنی ۵۵ درصد این نیاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و در هفته‌ های اخیر قیمت این فروشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت مصوب بوده است.
در ۱۰ روز گذشته مجوزی برای صادرات تخم مرغ به کشورهای هدف صادر نشده است اما از ابتدای سال تاکنون بین ۸۵ تا ۸۹ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای عراق، افغانستان، عمان، قطر، کویت و بحرین صادر شده است و اکنون صادراتی انجام نمی‌گیرد.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید