تخم مرغ و مرغ 4

صادرات انبوه برای اولین‌بار در سال جدید

شرایط مرغ و تخم مرغ در کشور ایده آل است و این شرایط به گونه‌ای ایست که برای اولین بار بعد از چندین سال مرغ و تخم مرغ را بصورت انبوه صادر می‌کنیم و چشم‌انداز ما این است که امسال مشکل مرغ و تخم‌مرغ نداشته باشیم.
طی سالیان گذشته بازار با کمبود مرغ و تخم مرغ و صف‌های طولانی خریداران مواجه بود اما باافزایش جوجه ریزی تولید مرغ نیز افزایش یافت زیرا ماهانه ۱۵۰ میلیون جوجه یکروزه تولید می‌شود.
ایران از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ واردکننده تخم مرغ بود و وضعیت بازار تخم مرغ خوب نبود که با واردات وضعیت را از شرایط بحرانی خارج و بعد از آن روی تولید برنامه ریزی شد که با توجه به نگاه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و واگذاری کلیه امور اجرایی به اتحادیه در سال ۱۴۰۱ ایران حدود ۵۴ هزار تن تخم مرغ صادر کرد و از یک کشور واردکننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شد.
صادرات تخم مرغ در سال ۱۴۰۲ از ۵۴ هزار تن به ۱۳۷ هزارتن افزایش یافت که این رقم بسیار بالایی است به شکلی که ترکیه که در میان کشورهای همسایه رقیب ایران محسوب می‌شد حالا یک پله از ایران عقب مانده است.
علاوه بر این در دنیا به لحاظ ساختاری چیزی مشابه واحدهای مدرن تولید تخم مرغ ایران وجود ندارد و این نشان از آینده ای روشن تر و امیدوارکننده تر می دهد.
در زمینه مرغ نیز بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به کیفیت بالای نهاده‌ها ماهانه امکان تولید ۳۰۰ هزار تن تولید مرغ وجود دارد که بر اساس نهاده مصرفی که کیفیت بهتری داشته باشند وضعیت تولید نیز می‌تواند مناسب‌تر باشد و  بر اساس تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی سالانه باید ۲۰۰ هزار تن صادرات مرغ داشته باشیم که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده این جریان ادامه دارد.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید