خودکفایی در تولید مرغ اجداد

با شروع بحران اوکراین و تحولات منطقه، اهمیت خودکفایی در امنیت غذایی برای همه از جمله ایران روشن شد که یکی از دستاوردهای کشورمان در حوزه تولید خودکفایی در تولید مرغ اجداد می باشد.
هرم تولید مرغ چهار لایه اصلی دارد، که اولین لایه در راس هرم، لاین نامیده می‌شود که لایه ژن شناختی مرغ است و فقط حدود هفت کشور به این دانش دسترسی دارند که همگی هم تحت سلطه سه شرکت آمریکایی هستند که ایران در معرض تحریم غذایی آمریکا و واردکننده مرغ اجداد بود اما در ۲ سال گذشته توانست این بخش از زنجیره تولید مرغ را در داخل تولید کند تا مجبور به واردات آن نشویم.
مرغ اجداد، فرزندان لایه لاین هستند که لایه مادر و جوجه آن در مرغ گوشتی محسوب می‌شوند که در حال حاضر همه لایه‌های تولید مرغ را در اختیار داریم و نیازی به واردات مرغ گوشتی یا مرغ مادر و اجداد نداریم؛ نه‌تنها به مرغ لاین دسترسی نداریم بلکه امیدواریم در آینده دسترسی به آن نیز فراهم شود و با تولید مرغ اجداد شاهد رشد تولید مرغ مادر در زنجیره تامین مرغ کشور خواهیم بود از این رو به خودکفایی در این حوزه رسیده‌ایم و دانش تولید مرغ در کشور هم اکنون بومی شده است.
نوسان قیمت مرغ ناشی از افزایش نرخ ارز یا نهاده یا واردات جوجه است و فقط در حوزه تامین نهاده وابستگی داریم و باید ضمن توجه بمصرف بهینه آب، با تولید داخل و یا با کشت فراسرزمینی، وابستگی در حوزه تامین نهاده را نیز از بین ببریم.
همچنین در حوزه دستگاه‌های جوجه‌کشی هم شاهد تاثیر تحریم‌ها بودیم اما امروز دستگاه‌های جوجه‌کشی را هم تولید و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید