دام 37

۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای واحدهای دامپروری راکد مازندران

در زمان حاضر واحدهای دامپروری راکد استان مازندران ۱۲۹ واحد اعلام گردید که برای احیای این واحدها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که درصورت تحقق روزانه ۲۰ هزار تن بظرفیت تولید گوشت قرمز این استان افزوده می شود.
میزان مصرف روزانه شیر در مازندران سه هزار و ۳۰۰ تن میباشد در حالی که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن آن در داخل استان تولید می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در تولید شیر و گوشت قرمز در استان مازندران توسعه واحدهای دامی لازم و ضروری است از این رو احیای واحدهایی که قابلیت راه اندازی دارند در دستور کار قرار گرفته و واحدهایی هم که قابلیت فعالیت دوباره ندارند از چرخه و فعالیت اقتصادی خارج خواهند شد.
یکی از نیازها و ضرورت های اصلی در مازندران احداث پالایشگاه شیر میباشد و تاخیر در پرداخت وجه شیر خریداری شده توسط کارخانجات از دیگر مشکلات فعالان این عرصه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در حوزه دام و دامپروری، مازندران با کمبود نیروی انسانی مواجه است و برای رفع این مشکل به ناچار از اتباع بیگانه استفاده می شود.
پنج شهرک دامپروری در مازندران وجود دارد که بیشتر آنها نیمه فعال هستند و این در حالیست که شرق این استان حتی از داشتن یک کشتارگاه صنعتی دام محروم است.
در مازندران ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد دامی با در اختیار ۷۴۰ هزار راس دام مشغول فعالیت هستند و سالانه ۷۱ هزار تن گوشت قرمز تولید در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید