شروع مجدد صادرات تخم مرغ

قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ تعیین شد، اما طی هفته‌های اخیر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۳۶ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود که کماکان ضرر تولیدکنندگان را در پی دارد.
قیمت تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان با قیمت مصوب بفروش می‌رسد یعنی با کاهش قیمت درب واحدهای تولیدی قیمت مصرف‌کنندگان کاهش نمی‌یابد و کاهش قیمت تخم‌مرغ تنها مربوط به واحدهای تولیدی است.
طی هفته‌های اخیر معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای تحت عنوان (پرداخت مابه‌التفاوت) محدودیتی در صادرات این محصول ایجاد کرده بود که این موضوع برطرف شد و هرگونه وقفه در صادرات می‌تواند موجب مازاد عرضه در بازار داخلی شود، زیرا مدت زمان نگهداری تخم مرغ کوتاه است که تنها راهکار این صنعت صادرات است که به تازگی مشکل وقفه صادرات برطرف شده و بطور مجدد صادرات این محصول از سر گرفته شده است.
نیاز است دولت با توجه به افت فروش تخم مرغ در فصل گرما با مشوق‌های صادراتی و ذخیره‌سازی این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام از این صنعت حمایت کند تا در فصل سرما با مشکل کمبود تولید روبرو نشویم.
طبق آمارها از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است و سال گذشته بیش از ۵۵ هزار تن محصول تخم مرغ مازاد به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد که علاوه بر متعادل سازی بازار داخلی برای کشور ارزآوری نیز بهمراه داشته است البته با توجه بمیزان تولید، کشور ظرفیت صادرات سالانه ۱۰۰ هزار تن از این محصول را دارد.
طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که بخش عمده آن به مصرف داخلی و مازاد آن صادر می‌شود.
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های داخل سايت سابين پروتئين تماس حاصل فرمائید

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید